Skip to content

RESPOSTA A JOSEP COMAJOAN

Mai 20, 2012

 

Divendres passat vaig publicar un article a “El 9 Nou”. Ahir el vaig penjar al blog. Al diari, sota mateix del meu article, n’hi havia un altre del periodista Josep Comajoan, que tractava el mateix tema des d’un altre punt de vista i que acabava amb una referència al meu escrit. Avui li he volgut escriure un comentari/resposta al seu blog, on també hi ha, penjat, el seu article. No he pogut, perquè m’ha quedat massa llarg i el servidor no m’ho permet per volum. És per això que, tot i que no crec que sigui el més adequat, penjo la resposta aquí. Diu així:

Hola, Josep.

Bàsicament, voldria clarificar 3 qüestions:

1. El cas és que crec que al final del teu escrit -on fas la referència al meu- hi ha “trampa•. Hi dius que qui consideri inoportuna la manifestació “que esperi al pròxim mandat, a veure si efectivament el vot de PxC està en clara recessió”. És a dir, que qui no estigui d’acord amb la mani que no faci res i esperi que les coses s’arreglin soles. Com si la mani fos l’única cosa que es pot fer, i com si els qui la trobem inoportuna fóssim partidaris de no fer res. A banda d’aquesta interpretació tan sui generis, crec que entres en contradicció amb tu mateix, que unes línies abans admets que des de l’ajuntament s’està fent molta feina.

2. Per parlar d’aquest punt, que és el que més enrenou està generant aquests dies, permet-me que reprodueixi un fragment d’una blocada meva, escrita el passat 02/06/2011. Deia així:

“Demà, a les 20,30h, hi ha una concentració anti-Plataforma per Catalunya a la plaça Major de Vic. No sé qui l’ha convocada –m’ha arribat via xarxes socials- i per tant no puc preveure quin èxit tindrà. Jo hi aniré, per descomptat. Hi aniré, com penso anar, participar, i implicar-me fins on pugui, en totes i cadascuna d’aquelles actuacions encaminades a deixar clar que Vic és una ciutat solidària, receptora, integradora i, per descomptat, gens racista ni xenòfoba”.

Segons això, doncs, jo m’hauria hagut d’adherir, sense dubtar, a la mani del dia 16. I no ho he fet. No ho he fet perquè hi ha una diferència fonamental: aquella primera manifestació era sincera. Ho prova el fet -tu ho recordaràs, perquè ho vàrem comentar sobre el terreny mateix- que durant molts minuts, gairebé mitja hora, els assistents no sabíem ben bé què fer. Tothom esperava que els “organitzadors” prenguessin la iniciativa. Però va resultar que no n’hi havia, d’organitzadors. Va resultar que l’anonimat amb què s’havia convocat feia que esdevingués veritablement unitària. Va resultar que era la ciutat mateixa la que se sentia agredida i reaccionava. La manifestació del dia 26 no és igual, no és la ciutat qui parla. La manifestació del dia 26, almenys com jo ho veig i com explico al meu últim escrit, és, ras i curt, una maniobra de la CUP per fer-se publicitat. Han trobat en el filó de la PxC un corn de l’abundància que els fa estar al primer pla de l’actualitat. I de passada, atacar ERC. No cal insistir-hi massa: tot i que no s’hi ha adherit cap altre partit polític, les garrotades van només cap a nosaltres. Deuen calcular que poden esgarrapar vots entre els nostres votants, i s’hi dediquen amb ganes. No fa gaire, en un debat televisiu es preguntava als polítics si hi havia crispació a Vic. La meva resposta és que sí. Hi ha crispació cada cop que topen enmig del carrer la CUP i la PxC, que òbviament entra al joc, ja que els guanys per a ells són els mateixos que per a la CUP: molta més visibilitat pública. Tu dius que ja que la mani està convocada, que cadascú actui segons la seva consciència. Ara parlo estrictament a nivell individual: això és el que estic fent jo. A la meva consciència la repugnaria entrar en aquest joc de crispació, que fa, per exemple, que el dia 26 vinguin fins a Vic quatre friquis amb el nom d’Identitat catalana. Gràcies a aquest enfrontament interessat entre dos, Vic esdevé un reclam per a elements que només ajudaran a augmentar la crispació. Sé que pot semblar que la meva és una postura partidista –com que ataquen a ERC, no hi participo- però es tracta de tot el contrari: si la mani va bé, estic convençut que la CUP no la utilitzarà per intentar reduir el suport al racisme. Si la mani va bé, la CUP la utilitzarà, de manera partidista, per seguir accentuant el conflicte al carrer. Un conflicte que no té vies de solució, ja que la PxC sempre s’hi posarà bé, i les baralles s’eternitzaran.

3. No he seguit prou a fons el tema de la signatura del manifest contra la violència. Si més no, no tant com el tema de la moció “anti-imams”, en la que l’equip de govern i la PxC van presentar-ne una altra de conjunta, cosa que d’entrada em va fer posar el crit al cel. En canvi, quan vaig tenir totes les dades a la mà, vaig veure que si s’hagués aprovat la moció inicial – el que hauria passat gràcies a CiU si ERC no hi hagués intervingut- els qui haurien posat el crit al cel serien els imams de Vic, que s’haurien vist injustament atacats, cosa que hauria tirat per terra una feina d’anys. Suposo que en el tema del manifest també hi deu haver alguna cosa per l’estil. En tot cas, no és això el que volia dir, sinó això altre: em sorprèn que tinguis la pell tan fina en aquest tema, quan fa ben poc “el 9 Nou” obria portada amb un titular que deia: “Els immigrants també formen part del Consell de Convivència i Seguretat de Vic”. Ja sé que després l’Editorial estava força bé, però tu saps perfectament la importància d’un titular. Què pensaríem, per exemple, d’un titular que digués “Els empresaris també formen part del Consell de Convivència i Seguretat de Vic”? Ho sento, però per a mi la referència als immigrants feia el mateix efecte que el tòpic dels vals del supermercat: un “argument” més per als votants de PxC. No dic que ho féssiu voluntàriament, però em sorprèn la diferent vara de mesurar…

Bé, per ara ja n’hi ha prou. Disculpa l’extensió. Una abraçada!

Anuncis

From → Uncategorized

19 comentaris
  1. A veure, intentaré ser breu, però no sé si podré. No sé si wordpress limita com blogger els caràcters.

    1. Dius que faig una interpretació sui generis de les teves paraules. I després ho fas tu amb les meves. Penso, vaja. Jo només faig referència a això que dius que el vot de la PxC està en franca davallada. No ho crec. I dic que si algú pensa així, doncs sí, que esperi a confirmar-ho a les pròximes eleccions abans d’anar a cap mani. És totalment innecessari. Si la tendència fos realment tant a la baixa, potser no caldria la mani. I això no treu que continuï pensant (diria ningú com jo ho ha escrit tantes vegades), la feina de la regidoria és correcta.

    2. Discrepo sobre la valoració que fas/feu que la CUP va impulsar la mani només de forma interessada. Com a molt, de forma precipitada, o sense calibrar-ne del tot els efectes, que tampoc ho sé ben bé. Ells (de fet, la Georgina) m’expliquen la seva versió i me la crec. Després de tants anys de periodisme, acabes tenint una mena de sisè sentit que fa que determinat polític et mereixi més o menys credibilitat. Entre els primers, per cert, n’hi ha alguns d’ERC. En aquest tema, la Georgina me la crec. Entre altres coses, perquè fins ara no m’ha enganyat mai, i no tindria per què fer-ho ara. Em diràs ingenu (o fins i tot interessat, no sé ben bé en què), però és així com ho sento i així t’ho explico.

    I si rep més garrotades ERC, diria que és senzillament perquè són alguns militants d’ERC els que a les xarxes socials -i en el teu cas, al diari i tot- s’han pronunciat més en contra de la mani. El debat a Twitter és bo, però també té que a vegades prèn certs aires de ‘hooliganisme’ (no només per part d’ERC). En contestar els missatges, i anar dirigits bàsicament als molts militants d’ERC que s’han pronunciat, pot semblar que rep més garrotades ERC, però és només per una qüestió numèrica i de participació a les xarxes socials, no en qualitat o intensitat de la garrotada. En Cesk Freixas escrivia l’altre dia que llegint determinats tuits fa l’efecte que sembla que hi hagi algú que preferiria que la mani del 26 fos un fracàs. En algun moment a mi també m’ha donat aquesta sensació.

    La crispació: no n’hi ha pas més (ni de bon tros) que l’anterior mandat, quan qui generava la crispació era únicament l’Anglada. Ara el debat s’ha diversificat. La crispació també la genera l’equip de govern empaitant l’Anglada perquè firmi el manifest que ell havia menystingut anant-se a la tele en comptes de la reunió de portaveus; o el mateix alcalde a l’entrevista del Canal Taronja apuntant cap a la CUP per atribuir-li tots els mals de la ciutat; o alguns tuits passats de rosca de polítics d’altres partits (en algun cas, també de la CUP).

    I si la mani va bé (que en tant que no hi haurà tota la gent de Vic que hi hauria pogut ser, jo ja et dic que per gent que hi vaig, per mi no haurà anat bé del tot), potser sí que la CUP la pot acabar capitalitzant. Després de tants dies escoltant-se que l’organitzen ells exclusivament, si acabés sent un èxit, l’èxit s’ha de repartir entre tots? No sé com ho veus, tu… I malgrat tot, estaria bé que no es pengessin la medalla.

    3. La moció anti-imams. Deu ser com tu dius. I és significatiu del pes real que ERC té en el govern, que ni en això pot convèncer CiU. Segurament, i ara és a tu i a ERC a qui us crec, es va fer el que bonament es podia.

    Respecte el manifest contra la violència, és com jo explico. Es fa tard (s’havia d’haver fet el dilluns) i es convoca a tots. PxC menysprea la reunió i l’Anglada i la seva número 2 (que li feia de secretària/cap de premsa) prefereixen anar-se’n a la tele. La CUP negocia un redactat més dur contra PxC, però no se’n surt, i malgrat tot, firma el manifest (ja saps que es repetint de la Georgina que és intransigent i que no cedeix mai, ja ho veus que no). L’endemà l’Anglada torna a menystenir el manifest dient que és ‘paper mullat’ i que no serveix de res. Hi ha les primeres insinuacions des del govern que s’intentarà convèncer l’Anglada d’entrar al consens. I des de la CUP es diu que si s’hi accepta Anglada, tot i que el menyspreu que li havia fet al text, que és clarament en contra seu, ells se’n sortiran. Malgrat tot, es continua anant al darrere Anglada perquè el firmi. Aquest entra una moció al següent ple (quan el text inicial era d’una reunió de portaveus, no de ple) per modificar el text afegint-hi els insults (que es camuflen d’intent d’agressó) a la Marta Riera. I en un to totalment fora de lloc contra la CUP, a qui convida a marxar-ne, s’aprova la moció amb els vots només de CiU, ERC i PxC (aquí PSC, ICV i SI hi voten en contra, no t’has plantejat en aquest cas per què és ERC l’únic que dóna suport a la moció, més enllà de CiU i PxC?). I al final el consens inicial es trenca i la CUP se’n surt. Va anar ben bé així. Què n’opines de tot plegat?

    Tant aquest escrit al teu bloc, com el meu article, són opinions personals meves, no del diari. Jo el titular que em comentes ni el firmo ni el vaig escriure jo. Segurament podia tenir una interpretació diferent al de la que realment tenia i li volia donar el seu autor. Per tant, no crec que per fer-me entrar en contradicció (parles de doble vara de mesurar) sigui suficient posar de costat un article meu i un titular que ni era un article d’opinió meu ni, com t’he dit, ni tan sols vaig escriure jo.

    Podem continuar debatentat, però… A veure si wordpress és més compassiu que blogger. Salut!!!

  2. Ara sóc jo qui intentarà ser breu:

    1- No he entrat en el tema de la davallada de la PxC, perquè tinc molt clar que és una qüestió d’opinions. El que dic és que del final del teu escrit se’n desprèn el que et deia, que qui pensi com jo es quedi a casa que ja s’ho trobarà. Potser sóc jo que no sé llegir sense apriorismes, però per més que ho rellegeixo em segueix semblant el mateix.

    2. Discrepo rotundament de la interpretació que fas sobre la no intenció de la CUP d’atacar ERC, i et repto a que em trobis tots els nostres atacs “inicials”. Només responem quan ja n’estem més que farts de veure comentaris a twitter que diuen allò de “si ERC és d’eqsuerres, no entenc res”, i coses per l’estil. Durant molt més d’un, dos o tres dies, hem estat l’ase dels cops, fins que ens n’hem atipat. I és aquesta actitud de la CUP la que per a mi ho desqualifica tot. Pel que fa a la Georgina, en tinc la meva opinió personal, però no vull opinar d’una tercera persona sense que hi sigui davant.

    3. Ja ho sé, que abans ja hi havia crispació. Però com tu dius molt bé, la generava l’Anglada. Ara n’hi ha uns altres que han vist que els resulta rendible afegir-se a la festa. En aquest sentit, tot el meu respecte envers la gent que anirà convençuda a la mani, però quan parles que hi ha qui fa la sensació que vulgui que sigui un fracàs, ho presentes gairebé com un anatema, una cosa terrible, i què vols que et digui? Si interpretes, com faig jo, que el seu èxit només ajudarà a que la situació s’enquisti i CUP i PxC segueixin agredint-se per créixer, doncs no sé si he de voler que sigui un èxit, francament.

    4. Pel que fa al tema del manifest, no em sento capaç de resseguir-ne els detalls com fas tu. Inisisteixo que no ho he pogut seguir com caldria. És un tema que ara com ara tinc pendent, i que miraré d’aclarir com vaig fer amb la moció dels imams. No vull fugir d’estudi, però en aquests moments no em veig capaç de res més.

    5. I per acabar, el tema del titular. No he dit ni tan sols pensat que el titular fos cosa teva. La vara de mesurar es refereix al fet que comentes amb vehemència qüestions municipals que creus que beneficien l’Anglada, però t’atures aquí, quan n’hi ha moltes altres -l’actitud de la CUP, per exemple- que també el beneficien. El titular aniria en aquest mateix sac…

    I ara m’hauràs de disculpar si avui abandono el debat aquí. Demà serà un altre dia, però és que m’he de posar a estudiar… 😦

  3. Per cert, que me n’havia oblidat: sobre això del pes d’ERC a l’equip de govern, em sorprèn que a aquestes alçades encara qüestionem certes coses dels governs de coalició: justament el que jo et comentava és l’exemple clar que CiU i ERC tenen importants diferències ideològiques. Un pacte és un pacte, i compromet al que s’ha acordat en el pacte, sobretot si és per escrit. Tot el que en resta fora és l’espectre en el que no coincideixen els signants, De tota manera, so sé si cal entretenir-nos en això, ja que en el tema que en socupa és més aviat secundari…

  4. Josep Comajoan permalink

    Llegit, Josep Maria. Ja veig que malgrat no estar sotmesos a la ‘dictadura’ dels 140 caràcters, al bloc, amb més espai, tampoc arribar a cap entesa (ni res que s’hi assembli). Em fa l’efecte, i no voldria pas pecar d’immodest, que jo m’ho miro des de fora, amb una certa distància, i que tinc una mica més de perspectiva que els que esteu als partits (fixa’t que parlo en plural, no d’ERC). Sobre el tema de les ‘males intencions’ de la CUP, continuo pensant el mateix. Potser passats els dies poguem fer un repàs més asserenat del tema.

    Sobre qui començar a critica a tu, m’agradaria acceptar el teu repte, però no tinc temps, i no sé si és possible, recuperar tuits de fa dies, però si bé els altres contesten en algun moment també de forma un pèl agressiva, en alguns casos recordo ben bé que qui va començar va ser gent d’ERC. En fi… tampoc és que Twitter sigui ni el principi ni el final de res; a vegades, de fet, sembla la versió moderna de les converses de bar o de taverna, i en aquest context, ja saps que se’n poden dir de molt grosses.

    El tema del manifest contra la violència diria que va anar força com jo t’explico. A veure si t’ho poden explicar aquells a qui veig que dones més credibilitat, tot i ser part implicada (implicadíssima) en l’assumpte.

    Vagi bé l’estudi, Josep Maria! Salut!!!

    • Recés en l’estudi, temps de miniresposta:

      1. No tinc cap dubte de qui va començar l’atac. I no ha estat un atac estil conversa de taberna, sinó un intent absolutament planificat d'”acoso y derribo” (de vegades el castellà té perles difícils de substituir). Potser creien que no reaccionaríem…

      2. No dono més credibilitat a d’altres que a tu. Ja m’ho penso, que la cronologia dels fets la tens clara. Amb la teva feina malament aniríem, si no fos així. Jo estic parlant de motivacions, i aquí sí que m’interessa l’opinió de gent “implicadíssima”. En el cas de la moció dels imams jo estava molt cremat, i la seva explicació em va convèncer. I no sóc fàcil…
      BlackBerry de movistar, allí donde estés está tu oficin@

  5. joan permalink

    Ara resulta que Òmnium, UGT, les associacions de veïns i les prop de 70 entitats adherides s’han unit amb la CUP per dissenyar una estratègia de retroalimentació amb PxC perquè d’aquí a 3 anys, la CUP guanyi més vots! Jo també ho veig així. També crec que l’home no va arribar a la Lluna i que l’atemptat de les Torres bessones van ser els extraterrestres.

    Falta una mica d’autocrítica de tots (de tots), començant per qui defensa més al partit que la ideologia.

    De veritat et creus tota aquesta teoria de la consipració que has muntat?

    Jo no dubto que ERC sigui antiracista, del què dubto és de la seva estratègia de normalitzar el discurs dels intolerants.

    • Jo no he muntat cap teoria de la conspiració. Jo només estic CONVENÇUT que la CUP utilitza aquesta tàctica no per guanyar vots d’aquí a 3 anys, sinó per aconseguir més visualització ARA.

      Me’n guardaré prou de qüestionar la gent que vindrà a la mani. I ja ho sé que no s’han posat d’acord amb la CUP (excepte les seves entitats satèl·lit, és clar), no cal que fem caricatura. Jo mateix, si rebés una convocatòria antiracista d’un lloc d’on no tingués tanta informació com és el cas de Vic, també m’hi adheriria a ulls clucs. I la gent de Vic que s’hi ha apuntat, doncs el que et deia: tothom és lliure de fer el que cregui més oportú, només faltaria… Com tothom és -som- lliure de pensar com cregui més adequat.

      I sobre això que dius de defensar més el partit que la ideologia, l’has vessada de ple: no ho necessito. Sempre he opinat segons les meves conviccions, i si remenes una mica pel blog (aquí ho trobaràs sense comentaris, però si vas al http://www.josepmdieguez.blogspot.com hi trobaràs el que la gent hi va penjar), veuràs que em vaig pronunciar sense ambigüitats en contra de la postura d’ERC-Vic en la famosa història del padró. Si dic el que dic és perquè ho crec de debò, no perquè ho digui el meu partit.

      Jo no dubto que la CUP sigui antiracista, del què dubto és de la seva estratègia de potenciar, donant-los corda, el discurs dels intolerants.

  6. Joan permalink

    Si la CUP hagués buscat visualització com és que es va convidar a vosaltres i a tots els altres partits democràtics? Si l’únic partit és la CUP, és perquè els altres no heu volgut entrar-hi, no perquè no hagiu tingut les portes obertes.

    Això de defensar més al partit que la ideologia no anava per tu, anava per militants de tots els partits. Ho dic perquè, per exemple, encara hi ha gent d’ERC que defensa la illegal mesura de no empadronar els immigrants perquè no tinguin dret a l’educació ni a la sanitat. No sé en quina de les tres fases entraria (del model sobre convivència que vau presentar ahir).

    En fi, potser en comptes de titllar-los d’hipòcrites, extremistes, totalitàris i equiparar-los a la PxC, el què hauríeu de fer és intentar refer els ponts amb la CUP i entre tots consensuar una línia sobre el tema de la immigració, que em sembla que no esteu tant lluny ideològicament, si més no, en aquest tema.

    • Telegrficament:

      1: s cert, la CUP va convidar la resta de partits. Desprs de fer pblica la convocatria a la premsa, tot advertint que qui no s’hi adhers seria “cmplice del feixisme”. No em sembla la millor manera.

      2: Trobo absolutament temerari que diguis que en alguna de les tres fases del model presentat ahir hi entra el tema del no-empadronament. Demostra-m’ho, i en seguirem parlant.

      3: Segur que trobarem molts punts de coincidncia. El que passa s que hi ha diferents interpretacions -tu i jo segur, per exemple, que en aix no coincidim- sobre qui ha comenat a trencar els ponts. I aix no fa fcil la collaboraci, a la que no em nego, si ms no ara com ara…

      Cordialment,

  7. joan permalink

    1- Estic en una entitat de les que coorganitza la manifestació, i et puc assegurar que es va convidar a tothom sense aquesta advertència que expliques. No sé si tu en persona vas rebre la invitació a sumar-se a la marxa però pregunta-ho als companys de partit. A més, es va fer a través de la plataforma Unitat contra el Feixisme (en la que ERC en forma part). En cap cas en David Karvala va fer aquestes advertències. És totalment respectable que no us adheriu a la manifestació (tot i que encara hi sou benvinguts) però no s’hi val enganyar dient que s’ha advertit que els que no s’hi sumaven de ser còmplices amb el feixisme.

    Em penso que si la convocatòria hagués sortit d’una entitat i no de la CUP, us hi haguessiu sumat. Però això, ja és especular amb dinàmiques partidistes (que no porten enlloc).

    2- Només dic que a la presentació d’ahir es donava per entendre que el model i l’estratègia que segueix ERC en aquest tema ja vé del govern tripartit (de la ciutat) i va cap al futur. I dins d’aquest període en què ja s’aplicava l’estratègia d’ERC es va intentar deixar d’empadronar a les persones que venen del sud. O això formava part de l’estratègia o realment no hi havia un model dissenyat des de tan enllà, i la presentació d’ahir és una actuació reactiva (això que tant critiqueu) a la manifestació convocada per les entitats.

    Podríem construïr una teoria de la retroalimentació que ERC està intentant en contraposició a la CUP però em sembla que no s’ho creuria ningú (eh que no?)

    3- Evidentment que hi ha interpretacions diferents, però aquest és una mica el joc de la democràcia. Cal arribar als punts de coincidència (sobretot si són pròxims). Pel què fa a veure qui ha començat a trencar els ponts, em sembla un debat bastant infantil i infructuós. S’ha de definir una estratègia de ciutat amb el màxim de consens.

    • Trobo que aix comena a semblar la can de l’enfads, i que difcilment en sortirem. Jo he parlat de la premsa, i si vols podem afegir-hi les xarxes socials. Quan la CUP va presentar el seu “pla d’allament” de la PxC, la seva militncia (amb ‘carnet’ o sense) no es va cansar de repetir que “ara veurem qui es qui”, per dir-ho de manera suau, ja que els improperis eren de l’estil del que he reprodut i que tu em discuteixes. No em serveix de res que la presentaci al si de la Plataforma Unitat contra el Feixisme fos feta amb el lliri a la m, si entretant volaven cards a tort i a dret.

      I pel que fa a la resta de les teves consideracions, em remeto al que he dit a l’ltim escrit.

      (Per cert, jo tamb et podria parlar d’entitats adherides inicialment de manera “estranya”, que desprs han retirat l’adhesi, i que no se n’ha parlat enlloc). Per no ho far, perqu si el meu escrit inicial el titlles de “teoria de la conspiraci”, ara potser m’acusaries directament de paranoic…

  8. joan permalink

    Vist des de fora, dóna la sensació que hi ha un pacte de govern encobert entre PxC i el govern. Jo crec que no hi és, però dóna aquesta sensació ja que als últims plens el govern ha aprovat quasi totes les propostes gràcies als intolerants i fins i tot vau presentar una moció conjunta sobre l’ablació genital femenina (si no recordo malament).

    Això, sumat a que després d’agredir dues persones pel color de pell encara es busqui la signatura d’aquest intolerant, sembla, des de fora, que hi hagi alguna mena de complicitat/connivència/normailització del personatge. Penso que la mobilització va en el sentit d’unir-nos per desmarcar-se d’actituds com aquesta, i no fer veure que no ha passat res. (aquí és on penso que us falta una mica d’autocrítica).

    Si Anglada hagués agredit dos joves catalans “de tota la vida” crec que la resposta hagués sigut una altra.

    I si vols entrar en qui va començar primer a trencar ponts, podríem remetre’ns al ple en què la CUP va proposar que es recollissin aliments que es llencen per portar-los al banc d’aliments. Per aquesta proposta extremista se’ls hi va dir, entre altres insults, totalitàris. (en paraules d’en Joan Ballana).

    En fi, em penso que heu reaccionat massa virulentament contra aquesta mobilització, i crec que us hi podíeu haver adherit perfectament, perquè la feina del dia a dia i la marxa no són coses incompatibles. Penso que l’estratègia d’ERC envers la CUP (amb més vots) no ha de ser la de confrontació sinó la de buscar punts en comú. I el mateix per la CUP respecte ERC.

    Ja us ho fareu,

    Coordialment

    • “Dos catalans de tota la vida”? No penso esforçar-m’hi més. Difícil veig la col.laboració, vist el que hi ha.

      Per a tu també, amb tota l’estima, el teu últim comentari.
      BlackBerry de movistar, allí donde estés está tu oficin@

  9. joan permalink

    “de tota la vida” ja sé que no és políticament correcte. És per entendre’ns. Si dic autòctons tampoc perquè els dos agredits segurament són nascuts aquí…. Es tracta d’una conversa informal en un bloc. Ja ho he posat entre cometes. Segurament havia d’haver posat amb pares nascuts a Catalunya. Demano disculpes! Però quina pell més fina!

    No t’hi emprenyis tant home! Només intento debatre des del respecte cap al què ha representat i representa ERC.

    I si vols que sigui el meu últim missatge ho serà, perdó per haver-te fet perdre el temps!

    • La pell fina no era per si cal usar “de tota la vida” o “de pares autctons”, no siguem simplistes. La pell fina era pel que he considerat contingut ofensiu del teu comentari.

      I si vols seguir escrivint cap problema, jo et seguir responent. M’havia semblat, per, que el teu “ja us ho fareu” ho tancava fora, tot plegat.

      En qualsevol cas, i si ms no de manera immediata, veig difcil una aproximaci de plantejaments. I no et preocupis, que noms perdo el temps que decideixo perdre…

  10. joan permalink

    Perdona si ho has entès així, però això del canvi de resposta en funció de l’origen dels agredits no va per ERC, va per tothom. CUP inclosa. Segurament el comunicat de tots els partits democràtics de l’ajuntament hagués sortit el dilluns… però ja et dic que és especular.

    En fi, m’ha agradat debatre el tema. Veig que salten xispes per tots cantons i el que penso és que ho heu de deixar refredar una mica tot, i buscar ponts de diàleg entre partits democràtics per tal de que el model de cohesió sigui consensuat entre tots. Si penseu que aïllar l’Anglada el beneficia mireu de no aïllar a la CUP en els plens, mobilitzacions…perquè ntreu en una incoherència. Cal diàleg entre vosaltres! Ho veig possible i necessari. Tots heu de fer un esforç.

    Apa, salut i peles!

    • Òbviament, cal no tan sols preservar sinó potenciar el diàleg. En política, especialment amb qui puguis tenir punts de contacte. Passà, però, que de vegades es fa molt difícil.

      Ha estat un plaer, i ara sóc del tot sincer.

      Fins aviat!
      BlackBerry de movistar, allí donde estés está tu oficin@

  11. 26MaigVic permalink

    Hola Josep Maria,

    Una piulada d’en Josep Comajoan m’ha portat al teu blog. Trobo molt interessant el vostre debat. Diria que el dia que els polítics no siguin partidistes, la política anirà millor. Però segurament això és imposible i, potser, contradictori.

    Només vull contestar aquesta afirmació teva:

    “(Per cert, jo tamb� et podria parlar d’entitats adherides inicialment de manera “estranya”, que despr�s han retirat l’adhesi�, i que no se n’ha parlat enlloc).”

    Casualment, sóc jo mateix qui rep a través del correu de 26MaigVic les adhesions i les poso a la web. Et puc assegurar que no s’ha afegit ningú de manera “estranya”. Totes les adhesions que hem rebut són explícites a través del correu.

    L’única entitat que ha retirat l’adhesió després de fer-la és la de Joves per la Independència, de la qual tenim el correu explícit de l’adhesió i el correu explícit de la desadhesió. De les persones individuals, no hi ha hagut cap desadhesió.

    Res més,
    Salut!

    • El meu comentari feia referència a converses reals que he tingut amb gent associada a entitats diverses, que es queixava que ni tan sols no s’havia reunit la junta de l’entitat per acordar l’adhesió, encara que s’hagi enviat el corresponent correu.

      A partir d’aquí, si m’hi afegeixen que l’entitat s’ha “desadhesionat”, evidentment jo no puc comprovar-ho, i si tu em dius el que em dius no tinc per què dubtar-ne. En qualsevol cas, és un tema secundari i per això el vaig posar entre parèntesis.

      Gràcies per la teva aportació!

Deixa un comentari

