Skip to content

CULTURA I CREATIVITAT 2.0

Mai 4, 2012

Image

Quatre ratlles només, per fer una petita reflexió sobre la importància d’allò que en diem “noves tecnologies”, i que potser no ho són tant, de noves. O més ben dit, que són “permanentment noves”, ja que si bé fa anys que hi convivim, la seva constant evolució ens fa estar tothora desperts.

Una mica és això, el que m’acaba de passar: he hagut d’espavilar-me. Resulta que el proper dimarts 8 de maig, a les 9 del vespre i organitzada per l’Osonosfera (comunitat blocaire d’Osona) i el setmanari “Torelló”, hi ha una tertúlia/debat al teatre Cirvianum de Torelló. Sota el títol de “Cultura i Creativitat 2.0”, reunirà “en un dels espais del teatre” (sempre és bo deixar marge a la sorpresa) quatre creadores i creadors que utilitzen habitualment les eines 2.0. Un escriptor com Gerard Guix; una cantautora com Laura Segarra; un actor com Carles Xuriguera i una artista plàstica com Clàudia Vives-Fierro, ens parlaran del seu treball i la manera de vincular-lo a la xarxa. Doncs bé, resulta que la gent de l’Osonosfera –aquelles i aquells que la van crear i la mantenen activa- es refien prou de mi com per encarregar-me la presentació i moderació de l’acte.

Fa cosa d’un mes vaig canviar el domini del meu blog, és a dir, que el vaig tancar per obrir-ne un altre. En fer-ho vaig perdre coses no essencials, com ara el compte de les visites que hi duia acumulades, però el que més em preocupava era que no havia traspassat encara altres dades, per exemple un recull dels llibres que he publicat. El cas és que havia d’endinsar-me a les entranyes de l’invent, i desxifrar com es feia. Tot i que provo de defensar-me, no sóc cap expert en les 2.0, i tot plegat em resultava carregós.

La immediatesa de l’acte de dimarts, però, ha fet que s’elevessin els meus índexs de vergonya, i m’ha semblat que calia posar fil a l’agulla. Ho he fet, i fins i tot he gosat atrevir-me amb algun altre detallet com ara vincular-hi el twitter. No sé com es veurà el resultat final, però aquí està i aquí ho deixo.

La xarxa ja ho té, això: per poc que t’hi interessis, t’esperona constantment a anar més enllà. Cadascú segons els seus interessos i necessitats, però en definitiva més enllà. Dimarts, uns autèntics experts ens en parlaran molt millor. Sobretot, no us perdeu “Cultura i Creativitat 2.0”. Malgrat voltar jo per allí enmig, la cosa promet…

Anuncis

From → Uncategorized

Feu un comentari

Deixa un comentari

