Skip to content

CONVERSA FICTÍCIA, PERÒ POSSIBLE

Juny 14, 2011


– Estic en contra de la política tal i com està muntada. De la política i dels polítics.

– T’entenc. A mi, veus?, m’agrada. És cert que hi ha polítics que la desprestigien, però crec que la majoria actuen de bona fe. Però t’entenc. I comparteixo algunes de les teves crítiques. Per cert, on vas ara?

– Al Parlament.

– Ah… i com és això?

– Hi vaig pel ple dels Pressupostos. Perquè no estic d’acord en com distribueixen els diners.

– Vols dir que hi vas a protestar?

– No, vaig a impedir que els diputats puguin entrar-hi.

– Ja, com que estàs en contra de la política…

– No, no és una simple queixa… volem evitar que hi hagi quòrum, i així no podran fer-ne l’aprovació prèvia.

– Així, vols dir que pretens intervenir directament en el ple? No dius que estàs en contra de la política?

– Per això ho faig. Per mostrar que hi estic en contra.

– Per mostrar que hi estàs en contra entres en el joc? Perquè si utilitzes la normativa del Parlament, d’alguna manera l’estàs acceptant…

– Jo no ho veig així. Jo sóc partidari de la democràcia real.

– M’ho expliques, si us plau?

– I tant. Un dels punts essencials és l’assemblearisme. Ho debatim tot en asssemblea. Escoltem els pros i els contres de tothom, i votem. Democràcia directa, del poble i per al poble, però des del poble, no des de cap tribuna allunyada d’ell.

– Ja ho entenc… com allò d’aixecar el campament de la plaça Catalunya, no?

– Sí, però allò és diferent. Jo hi segueixo acampant.

– Com pot ser?

– És que no hi estic d’acord, en això de marxar. No és el moment. Si ho fem, afeblirem el moviment.

– Però l’assemblea…

– El poble és sobirà. Jo sóc sobirà.

– Escolta… saps què?… potser t’interessaria… t’ho dic per experiència… hi ha partits polítics, saps?, on tot es decideix per assemblearisme… les bases arriben a canviar fins i tot les decisions de la direcció… no, no posis aquesta cara… crec que potser t’agradaria… pensa que no es diferencia tant del que està passant a la plaça de Catalunya… si algú discrepa del que ha dit l’assemblea, munta una escissió, i llestos…

– Ja… sí, no està mal pensat… però jo… el meu cas és diferent…

– I per què?

– És que jo estic indignat.

– Ah. Aleshores, callo.

From → Uncategorized

Feu un comentari

Deixa un comentari

