Vés al contingut

POLÍTICA I CULTURA

Octubre 10, 2008

Decididament, això del bloc és més dur del que em pensava. Tot el mes de setembre sense actualitzar-lo! Pel camí m’han quedat coses interessants, com un manifest d’historiadores i historiadors impulsat, entre d’altres, per l’amic Enric Pujol i que vol revitalitzar, dins del sector, l’esperit de l’antiga Galeusca (no d’invents posteriors que no van més enllà de simples imitacions), i una estada a Madrid sobre la que espero estendre’m quan disposi de més temps. D’avui, però, no passa: he de parlar d’un parell de qüestions que m’afecten personalment, i suposo que els blocs (també) estan per a això.

Primera: ahir vaig ser a Vilafranca de Bonany, a Mallorca, per assitir a la presentació de dos llibres. Un és meu, i reuneix dues obres de teatre infantil. L’acte es va dur a terme en el decurs de la Fira de Teatre Infantil i Juvenil que hi té lloc cada any. Sempre he considerat l’anomenat “teatre familiar” com a un component més de l’art escènic, que com a tal ha de ser tractat amb el mateix respecte i consideració que quan parlem de teatre “per a grans”. En aquest sentit, la feina que fan a Vilafranca és impressionant. Pel que fa a l’edíció del llibre, ha anat a càrrec de “El gall editor“, dins de la col·lecció que elaboren conjuntament amb el Teatre principal de Palma. A tots ells, moltes gràcies.

L’altre tema és de caire polític: dimecres passat, 8 d’octubre, vaig ser ratificat com a president de la Comissió Sectorial de Cultura d’Esquerra. L’Assemblea de la Sectorial va recolzar també la llista que vaig proposar per a responsabilitzar-se de les diferents vocalies i grups de treball que composen l’Executiva. En ambdós casos, el percentatge de vots favorables va ser del 75%. Només em resta donar les gràcies a l’equip sortint, a l’entrant, a la Secretària Nacional de Cultura i a l’Executiva Nacional que han confiat en nosaltres, i, sobretot, a la militància adherida a la Sectorial. Tot i que encara falta un darrer pas, l’aprovació per part del Consell Nacional, el seu és, sense cap mena de dubtes, el suport més important. Habilito l’enllaç amb la pàgina de la Sectorial, però encara no hi trobareu la llista actualitzada de l’Executiva, a l’espera de l’últim pas que us esmentava. Si ja estigués al dia, i en el cas que en coneguéssiu tots els noms, podríeu detectar un fet que considero cabdal: en forma part gent de totes les tendències, sectors o famílies del partit, com us plagui més anomenar-los. I ho fa de manera natural, no forçada. Simplement, som un equip de persones que s’entenen treballant plegades. Com hauria de ser sempre, si em permeteu el comentari.

I per avui, ja n’hi ha prou. Espero no trigar tot un altre mes a tornar-hi.
FOTO: Amb en Sergi Xirinacs, autor de “Ignició” (per si no es nota, jo sóc el de la copa de cava)

From → Uncategorized

Feu un comentari

Deixa un comentari